Vacker grönska vid ditt hotell

Har du nyligen öppnat ett litet och personligt hotell och funderar på hur du ska göra för att det ska upplevas som mer tilltalande? Du har säkert tänkt igenom hur rummen ska inredas, renoverat och fixat till allt som behövs i fastigheten, men har du lagt lika mycket kraft på utomhusmiljön? Den kan påverka det första intrycket besökare får när de kommer till hotellet, göra skillnad när hotellets fasad ska fotograferas och skapa ett mer trivsamt helhetsintryck.

Vilka är förutsättningarna?

Hur mycket utomhusmiljö det finns skiljer sig såklart åt mellan olika hotelltyper och har du ett litet hotell mitt i stan kanske det bara finns en trottoar och inget utrymme alls. Kanske kan du ändå skapa trivsamhet med några balkonglådor eller större blomsterkrukor, där du kan använda fröer från Florea för att skapa några färgklickar och få lite grönska. I de flesta fall finns det åtminstone lite plats, några rabatter, en innergård, en uteplats eller liknande, och ibland finns det gott om utrymme. Du får helt enkelt försöka ta tillvara på det du har på det bästa sätt du kan tänka dig. Sätt dig ner och gör en skiss och skriv ner några idéer. Vilka ytor handlar det om, vilka färger skulle passa där och vad är det egentligen du vill skapa? När du fått ett hum om vad du är ute efter kan du klicka dig runt bland sortimentet hos Florea och välja vilka fröer som kan passa bäst. Tänk på att vissa växter är fleråriga och vissa bara varar en säsong, så att du inte missar att skaffa nya frön i tid.

De bästa hotellen

När de bästa hotellen ska listas är det ofta hotell inne i de större städerna som kommer med. Det är sällan ett litet på landet, med udda stil och en särskild personlighet som rankas högt. Det är som att definitionen av ett bra hotell är att det ska vara nära till storstadens speciella puls, men egentligen går det ju att definiera det på ett annat sätt. De bästa hotellen är de hotell där människor trivs och tycker om att vara. Med hjälp av Florea kan du fixa utemiljön och ha en chans att få det omdömet av människor som besöker hotellet, även om du inte hamnar på de stora tidningarnas listor.